Religion



Det är verkligen konstigt hur folk kan ha olika värderingar i livet, att det kan skilja så mycket på rätt och fel och på olika människors samvete och tycke.


Vi hade en norsk man hos oss idag i skolan, han var där i vår klass för att representera jehovas vittnen, jag har inga som helst problem med att någon är med där, var och en har ju sin vilja och valfrihet.

Men jag fattar inte hur framför allt kvinnor kan gå med där... Dom verkar leva som man gjorde för 2000 år sedan- Jesus födelse, vilket betyder att mannen "bestämmer över hushållet och gör vad han vill. men det som kan skilja är ju då att dom har datorer och mobil telefoner.

Om man oönskat blitt med barn får man inte göra abort (det får man inte även om man blivit med barn önskat). Okej, det är många i dagens samhälle som är emot aborter, det får man naturligt vis vara om man vill det, men det är ändå otroligt skönt att få ha valfriheten!! Jag är inte säker på att jag skulle kunna göra det om det gått långt, men jag har ändå valfriheten som kan vara skön att veta att man i alla fall har! MEN man kan alltså bli våldtagen och bli gravid och behöva föda barnet, om man är med i Jehovas vittnen... till svars för detta absurda påstående sa han att- citerar: "om man blivit våldtagen så får man ta sitt ansvar och skölja ut slidan med vatten, det gör så att ägget har mycket mindre chans att hinna befruktas om man är snabb". Men vem fan är det som tänker på det viset när man blivit våldtagen?!


Jag tänker nog aldrig ansluta mig till Jehovas, det har vart en lärorik lektion, men det verkar absurt...

Synpunkter

Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Minnas mig?

Din epost address?

URL:

Kommentar:

Trackback